Leasing z Tarczą jest nowym produktem leasingowym, który oferuje niskie raty dzięki wysokiemu wykupowi (maksymalnie 50%), brak obowiązku wykupu auta oraz możliwość zwrotu pojazdu i rezygnacji z umowy w dowolnym momencie bez konsekwencji finansowych. Wysoki wykup pozwala na obniżenie raty oraz daje klientowi czas na podjęcie decyzji dotyczącej wykupu auta. Zwrot pojazdu w Leasingu z Tarczą jest możliwy w każdej chwili, bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów dodatkowych, pod warunkiem, że auto nie jest zniszczone.
Nazywam się Andrzej Baczyński i jestem specjalistą ds. komunikacji w grupie Finatu zapraszamy do rozmowy z Piotrem Stebel – Dyrektorem Sprzedaży w FINATU.pl odpowiedzialnym za pion leasingu i zarządzanie platformą PorownywarkaLeasingowa.pl
Piotr, mógłbyś opowiedzieć nam o nowo wdrożonym produkcie, jakim jest Leasing z Tarczą?
Piotr Stebel: Leasing z Tarczą to innowacyjny produkt, który opiera się na trzech założeniach: niskiej racie dzięki wysokiemu wykupowi (maksymalnie 50 proc.), braku obowiązku wykupu aut oraz możliwości zwrotu pojazdu i rezygnacji z umowy w dowolnym momencie bez konsekwencji finansowych.
Jak wysoki wykup wpływa na ratę leasingową?
Piotr Stebel: Wysoki wykup realnie obniża ratę. Symulacje na naszej platformie PorownywarkaLeasingowa.pl pokazują to czarno na białym. Dla przykładowego auta i umowy na 3 lata policzono, że przy wykupie 1 proc. rata wynosi 5232 zł netto, kiedy dla wykupu 50 proc. to tylko 3236 zł netto.
Jakie jeszcze korzyści płyną z Leasingu z Tarczą?
Piotr Stebel: Wysoki wykup w Leasingu z Tarczą ma więcej zalet niż tylko niską ratę. Klient nie spłaca kapitału tak jak w tradycyjnym leasingu – a pomimo wysokiego salda w trakcie trwania umowy może ją zakończyć niemal w każdej chwili.

Czy w Leasingu z Tarczą istnieje możliwość rozwiązania umowy przed terminem?
Piotr Stebel: Tak, w Leasingu z Tarczą można rozwiązać kontrakt w każdej chwili, bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów dodatkowych. Warunek jest jeden – auto nie jest zniszczone. Firma leasingowa przedstawia warunki odkupu i często klient otrzymuje przy takiej transakcji dodatkową gotówkę.
W przypadku tradycyjnego leasingu, rozwiązanie umowy przed terminem wiąże się z dotkliwymi konsekwencjami finansowymi i zwykle możliwe jest dopiero po dwóch latach trwania kontraktu.
Dziękuję, Piotrze. Czy możesz w jakiś sposób podsumować ten produktu i zebrać największe korzyści jakie płyną z tego innowacyjnego podejścia do leasingu ?
Piotr Stebel: Oczywiście. Leasing z Tarczą daje klientom przede wszystkim niską ratę dzięki wysokiemu wykupowi, który może sięgać nawet 50%. To oznacza, że klient będzie mógł sobie pozwolić na wyższy model samochodu, niż byłby w stanie kupić w zwykłym leasingu.
Kolejną ważną korzyścią jest brak obowiązku wykupu auta. Klient nie jest zmuszony do podjęcia decyzji o wykupie na etapie podpisywania umowy, co pozwala mu na dokładne przemyślenie swojej decyzji i nie ponoszenie ryzyka finansowego.
Na koniec, Leasing z Tarczą daje możliwość zwrotu pojazdu i rezygnacji z umowy w dowolnym momencie bez konsekwencji finansowych. W przypadku tradycyjnego leasingu, rozwiązanie umowy przed terminem wiąże się z dotkliwymi konsekwencjami finansowymi i zwykle możliwe jest dopiero po dwóch latach trwania kontraktu. W Leasingu z Tarczą, klient może rozwiązać kontrakt w każdej chwili, bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów dodatkowych.
Dziękuję Ci za tak szczegółowe i przejrzyste wyjaśnienie, Piotrze. Czy masz jeszcze jakieś dodatkowe uwagi lub wskazówki dla osób rozważających Leasing z Tarczą?
Piotr Stebel: Tak, chciałbym jeszcze dodać, że Leasing z Tarczą jest szczególnie korzystny dla osób, które nie chcą się wiązać na długi okres czasu z jednym samochodem, lub dla firm, które chcą mieć elastyczną możliwość zwrotu samochodu w każdym momencie, bez potrzeby szukania cesji leasingu czy innych opcji.